اجرای مراسمی ماندگار در باغ عروسی

اولین نگرانی که برای انتخاب باغ عروسی در ذهن ایجاد می شود هزینه عروسی در باغ است ولی باید این نکته را در نظر گرفت که انتخاب محل برگزاری مراسم بدلیل اهمیت ویژه و منحصر بفرد آن یکی از مهمترین مراحل یک مراسم خوب است. شاید به همین دلیل است که در سال های اخیر گرایش جوانان به سمت باغ عروسی سوق یافته است. انتخاب باغ با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی، تعداد مهمان ها، سلیقه و بودجه صورت می گیرد.

مواردی که در انتخاب باغ عروسی می بایست در نظر گرفت

با توجه به گرایش روز افزون افراد به استفاده از باغ عروسی جهت برخورداری از فضایی بزرگ و مناسب، پذیرایی خاص از مهمانان و ... می بایست مواردی را در انتخاب هر چه با شکوه تر این مراسم در نظر گرفت.

باغ عروسی-تشریفات مقصودلو

ظرفیت باغ عروسی باید متناسب باشد:

اولین موردی که می بایست در انتخاب باغ در نظر گرفت؛ ظرفیت باغ و سالن باغ می باشد که اگر ظرفیت آن متناسب با تعداد مهمان ها نباشد، باید از ادامه مذاکره و صحبت کردن صرفنظر کرد. قابل ذکر می باشد که اگر سالن ها و باغ عروسی، نسبت به تعداد مهمان ها خیلی وسیع تر و بزرگتر باشد هم مناسب جشن نیست چرا که به غیر از هزینه های مازاد از ابهت و شکوه مراسم می کاهد.

قوانین برگزاری مراسم در باغ عروسی باید در نظر گرفته شود :

چنانچه برای مراسم ایده ها و ذهنیت هایی دارید حتما در هنگام مذاکره مطرح نمایید و  مطمئن شوید که آیا مدیریت باغ اجازه خواهد داد تا برنامه های مورد نظرتان را پیاده کنید و همچنین نسبت به ساعت مراسم حتماً به توافق برسید تا مشکلی در روز مراسم نداشته باشید. اگر این قوانین با برنامه ریزی های شما مغایرت داشت، نسبت به قرارداد تجدید نظر کنید.

باغ عروسی-تشریفات مقصودلو

دسترسی و موقعیت جغرافیایی باغ عروسی از نکات مهم در انتخاب آن می باشد:

می بایست در انتخاب باغ عروسی موقعیت جغرافیایی و قابلیت دسترسی را در نظر گرفت. در صورت امکان آتلیه عکس، دسترسی خوب و بدون ترافیک تا محل برگزاری جشن داشته باشد. نکته دیگر اینکه مثلاً اگر در غرب تهران یا کرج زندگی می کنید، خدمات مجالس و باغ عروسی در گرمدره می تواند گزینه خوبی برای انتخاب شما باشد.

فضای خاص و امکانات باغ عروسی برای انتخاب مهم می باشد:

در ابتدای ورود به هر سالنی  حتی در باغ های عروسی، بلندی ارتفاع سقف می تواند جلوه گر و زیبایی را به رخ بکشاند پس بهتر است سقف سالن های مراسم در باغ عروسی بلند بوده و ارتفاع مناسبی داشته باشد چرا که سقف های کوتاه بسیار دلگیر است. میز و صندلی با نوع، شکل  و رنگ روکش هایی که روی آن ها را می پوشاند می تواند تأثیر بسزایی در زیبایی سالن داشته باشد. نورپردازی و تهویه هوای سالن و سیستم گرمایش و سرمایش هم از عوامل اصلی هستند که باید آن ها را هم در نظر گرفت.

باغ عروسی-تشریفات مقصودلو

گنجایش پارکینگ در باغ عروسی باید در نظر گرفته شود:

با توجه به اینکه اکثر مهمان ها با وسایل شخصی به مراسم می آیند باید ظرفیت و امنیت خودرو ها را در نظر گرفت.

جایگاه و میز شام عروس و داماد از ارکان زیبایی مراسم می باشد:

رنگ، گل آرایی، نور پردازی، مبلمان و ارتفاع جایگاه عروس و داماد در باغ عروسی بسیار مورد توجه مهمانان و محلی برای فیلمبرداری و عکاسی است، به همین دلیل باید جلوه ای بدیع داشته باشد. میز صرف شام عروس و داماد نیز مورد اهمیت می باشد که به شمع و گل و ... مزین می شود. طراحی زیبای باغ عروسی، خاطره ای ماندگار در عکس های عروسی به جا می گذارد.

باغ عروسی-تشریفات مقصودلو

امکانات سرویس های بهداشتی مجزا جهت آقایان و بانوان را در نظر بگیریم:

باید مطمئن بود که سرویس ها به تعداد مناسب و مجزا جهت بانوان و آقایان وجود داشته باشد و علاوه بر این تمیز و زیبا و دارای امکانات مناسب هم باشند. البته فاصله مناسب آن با سالن پذیرایی را باید در نظر گرفت.

هزینه های ورودی که جهت باغ عروسی اعمال می شود: 

جهت ورودی باغ عروسی هزینه هایی دریافت می شود که در باغ های عروسی مختلف متغیر است. باغ ها به نسبت امکانات از جمله وسعت، محل قرار گیری، مدیریت و پرسنل و ... هزینه های ورودی متفاوتی دارند. این نکته را باید در نظر گرفت که هزینه ها معیار مناسبی برای مقایسه باغ ها نیست و باید به سطح کیفیت خدمات توجه داشت.

مزیت های باغ عروسی نسبت به تالارها :

وسعت و بزرگی باغ : به علت وسعت بیشتر باغ نسبت به تالار، مهمانان آرامش بهتری در رفت و آمد دارند و به صورت فشرده در کنار هم نیستند و به خوبی از آن ها پذیرایی می شود و رقص و پایکوبی در آن راحت تر است.

نظافت در باغ : به دلیل اینکه فضای باز باغ در و دیواری ندارد دیگر نباید نگران کثیف شدن کف و دیوارها شد.

پذیرایی راحت تر از مهمان ها : بهترین مزیت باغ راحتی پذیرایی از مهمان ها بدلیل میزهای بزرگتر و فضای اطراف آن می باشد. 

سرکشی از مهمان ها : در باغ، عروس و داماد می توانند در حین مراسم به راحتی کنار مهمان ها حاضر شوند.

پارکینگ : در باغ ها فضای بیشتری برای پارک خودرو مهمان ها وجود دارد. در بیشتر تالارهای عروسی پارکینگ خودرو به سختی تأمین می گردد.