خصوصیات یک باغ تالار عروسی با کیفیت

یکی از نکات مهم در ایجاد مهمانی بزرگ و مجلل عروسی انتخاب تالار یا باغ مناسب می باشد. تشریفات عروسی از جمله مسائل مهم در برگزاری یک مراسم آبرومندانه و با کیفیت می باشد. انتخاب باغ عروسی مناسب اولین مرحله از برگزاری مراسم می باشد. خدمات مجالس یکی دیگر از نکات مهم در برگزاری می باشد که باید به خوبی انجام شود. در این مقاله نکاتی راجع به انتخاب باغ عروسی و خصوصیات یک باغ خوب اشاره می کنیم.

انتخاب باغ عروسی

برای برگزاری مراسمات بزرگ و به یاد ماندنی مانند عروسی باید همواره بهترین امکانات و شرایط را برای این مراسمات مهیا کنیم. انتخاب باغ عروسی از جمله بهترین انتخاب ها برای برگزاری مراسم می باشد. با توجه به داشتن فضای باز و همچنین وجود باغ و باغچه در محیط این مکان ، مکان مناسبی برای برگزاری مجالس شادی مانند عروسی می باشد. وجود باغ های عروسی متنوع و بزرگ در نزدیکی شهر های بزرگ از جمله مزایای انتخاب باغ عروسی می باشد. از جمله موارد مهم در قیمت باغ عروسی میزان فاصله باغ تا شهر، ظرفیت باغ و طراحی دکور باغ می باشد. همواره باغ ها در آخر هفته ها و اعیاد قیمتی بالاتر از قیمت مصوب خود را ارائه می دهند.

انتخاب باغ عروسی

امکانات و طراحی باغ عروسی

یکی از مسائل مهم در انتخاب باغ عروسی امکانات و شرایط محیطی باغ است. باغ های عروسی باید دارای میز و صندلی های مناسب مراسم ها باشند به طوری که با توجه به تعداد مهمانان ها دچار کمبود میز و صندلی نشود. همچنین این باغ ها باید دارای باند های صوتی قوی و مناسب برای مجالس عروسی باشند. البته استفاده از گروه های موسیقی زنده نیز در برخی باغ ها رواج دارد. از امکانات مهم دیگر باغ ها داشتن نیروی کار متعهد و با اخلاق برای پذیرایی از مهمانان است. داشتن تجهیزات لازم برای انتقال غذا و تمیز کردن میز از موارد دیگر باغ ها می باشد. طراحی باغ های عروسی باید مجلل و جذاب باشد. استفاده از نور های متحرک و شاد یکی از موارد مهم در نور پردازی باغ ها است. فضای سبز مورد استفاده در باغ عروسی باید در اندازه ای متناسب باشد تا امکان رفت و آمد برای مهمانان و کارکنان باغ فراهم باشد.

امکانات و طراحی باغ عروسی

خصوصیات باغ عروسی خوب

همانطور که گفته شد باغ عروسی باید دارای محیطی وسیع و سرسبز باشد تا مهمانان از مراسم لذت ببرند. باغ های عروسی معمولا بین 100 تا 2000 نفر به طور معمول ظرفیت دارند که با توجه وسعت فضای باغ می توان آن را تخمین زد. باغ عروسی باید دارای جایگاه ویژه برای عروس و داماد باشد. همچنین اکثر باغ های عروسی دارای دو سالن مجزا برای خانم ها و آقایان هستند. داشتن یک آشپزخانه کوچک در داخل ساختمان به گرم نگه داشتن غذا کمک می کند. یکی از خصوصیات مهم یک باغ عروسی وجود پارکینگ بزرگ می باشد. یکی از نگرانی های بسیاری از مهمانان نبود جای پارک می باشد. یکی از ویژگی های مهم دیگر باغ عروسی وجود نور پردازی مناسب و با کیفیت می باشد تا مهمانان در هنگام برگزاری جشن با دیدن چنین نور پردازی سر ذوق بیایند. استفاده از سیستم های صوتی قوی و مجهز از دیگر خصوصیات باغ های عروسی مناسب می باشد.

خصوصیات باغ عروسی خوب

لیست باغ عروسی اطراف تهران

باغ و تالار های مختلفی در اطراف شهر تهران قرار دارند که با توجه به نزدیکی آن ها به شهر مشکلی در زمینه حمل و نقل برای مهمانان وجود ندارد. در اینجا به تعدادی از باغ های عروسی در تهران به همراه ظرفیت آن ها اشاره می کنیم.

باغ دانش در منطقه غرب تهران با ظرفیت 500 نفر

باغ تالار تاج در منطقه گرمدره با ظرفیت 600 نفر

باغ تالار سفید در منطقه گرمدره با ظرفیت 600 نفر

باغ تالار سعادت در منطقه سعادتیه با ظرفیت 500 نفر

باغ باران در منطقه گرمدره با ظرفیت 650 نفر

باغ تالار تک کحکد در شهر کرج با ظرفیت 300 نفر

باغ تالار سعادت در منطقه سعادتیه با ظرفیت 500 نفر

باغ تالار کاخ سفید در شهر کرج با ظرفیت 750 نفر

باغ تالار الماس در منطقه گرمدره با ظرفیت 450 نفر

باغ تالار فرمانیه در منطقه گرمدره با ظرفیت  300 نفر

باغ تالار پیک در منطقه گرمدره با ظرفیت 300 نفر

نکات مهم در رزرو باغ عروسی

در رزرو باغ عروسی زودتر از موعد برگزاری مراسم اقدام کنید. با توجه به شلوغی تقویم کاری بسیاری از باغ تالار ها امکان برگزاری مراسم در برخی تعطیلات و اعیاد امکان پذیر نمی باشد. با توجه به اینکه بسیاری از باغ تالار ها در روز های عید و آخر هفته در حدود 20% به میزان قیمت تالار اضافه می کنند، سعی کنید در روز های غیر تعطیل مراسم خود را برگزار کنید. در هنگام رزرو باغ سعی کنید راجع به امنیت فضای مورد نظر از صاحب باغ سوال کنید. پارکینگ تالار یکی از مهم ترین امکانات برای هر باغ تالار عروسی می باشد. در صورتی که تالار های سقف دار برای برگزاری مراسم خود انتخاب کرده اید حتما از سیستم تهویه مطبوع سالن اطمینان داشته باشید. گرما یا سرمای زیاد باعث بر هم خورد نظم برگزاری مجلس می شود. با توجه به روباز بودن باغ تالار ها، معمولا در فصل های تابستان و بهار قابل استفاده می باشند. 

نکات مهم در رزرو باغ عروسی