برگزاری مراسم در باغ عروسی و برتری های آن نسبت به تالار

یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین مراسمی که در طول عمر هر فرد برگزار می شود مراسم عروسی می باشد. حال با این وجود بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بررسی کنند ببینند برگزاری مراسم عروسی در باغ بهتر است یا در تالار و تفاوت این دو در چیست؟ که از این رو در این مقاله ما سعی کرده ایم به نکات مهم برگزاری مراسم عروسی در باغ اشاره کنیم.

برگزاری مراسم عروسی در باغ

یکی از مهمترین مواردی که در چند ماه مانده به مجلس عروسی مورد توجه عروس خانم ها و آقا داماد ها قرار می گیرد، انتخاب محل برگزاری جشن عروسی می باشد، که در حال حاضر برگزاری مراسم عروسی در باغ بسیار شایع شده و افراد زیادی با توجه به سلیقه خود اقدام به رزرو باغ برای برگزاری مجلس خود می‌کنند، که در این بین لازم است پس از این که انتخاب کردید جشن عروسی خود را در باغ یا در تالار برگزار کنید حداقل ۶ ماه مانده به تاریخ عروسی تان اقدام به رزرو باغ یا تالار پذیرایی نمایید. توجه داشته باشید برگزاری مراسم عروسی در باغ مزیت های متعددی دارد که مهمترین آن امکان برگزاری مراسم مختلط، استفاده از دکوراسیون و سبک عروسی روستایی و ییلاقی و استفاده از فضای باز و طبیعت بکر به خصوص در فصل تابستان و بهار می باشد.

سفره عقد

برگزاری مراسم عروسی در باغ و استفاده از طبیعت

همانطور که گفته شد یکی از مزیت های برگزاری مراسم در باغ عروسی استفاده از طبیعت بکر و بی نظیر می باشد به صورتی که بسیاری از افراد از فضای شهری خسته شده اند و دوست دارند در فضای باز ساعت خوشی را بگذرانید که این افراد معمولا برای برگزاری مراسم عروسی خود اقدام به رزرو باغ می نمایند. توجه داشته باشید که برگزاری مراسم در این مکان به افرادی توصیه می شود که به سبک عروسی روستایی ها بسیار علاقه دارند و دوست دارند از مدرنیته دور باشند و بیشتر به سمت سادگی و به خصوص طبیعت بروند. در این بین مزیت دیگری که در مورد برگزاری مراسم عروسی در باغ وجود دارد خارج بودن باغ ها از فضای شهری می باشد که این امر منجر به ایجاد جای پارک مناسب برای میهمانان خواهد شد در حالی که فضا کاملا به دور از شلوغی است.

باغ عروسی

برگزاری مراسم عروسی در باغ در فصل تابستان و بهار

فضاهای کوچک آپارتمانی و منازل نقلی موجب شده است که در حال حاضر افراد زیادی از فضاهای بسته دوری کنند و بیشتر تمایل به گذراندن اوقات خود در فضاهای باز و به خصوص باغ ها داشته باشند،  که اگر بخواهید جشن عروسی خود را در فصل بهار و یا تابستان برگزار کنید به طور حتم رزرو باغ می تواند بهتر از تالار باشد زیرا با این کار به مهمانان خود این امکان را می دهید که در این فصل زیبا از طبیعت بکر استفاده کنند در حالی که شرایط جوی معمولا در این فصول بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز و زمستان معمولا در باغ  کمی سخت و دشوار است هرچند که در این فصول نیز زیبایی خود را دارد اما به دلیل شرایط جوی ممکن است با هوای نامساعد روبه‌رو شوید که برای این امر می توانید با پیگیری آب و هوا در تاریخ برگزاری عروسی تان، حتی در فصل زمستان و پاییز نیز برگزاری مراسم عروسی و خود را در باغ ها انجام دهید.

باغ عروسی

برگزاری مراسم مختلط در باغ

یکی دیگر از دلایلی که افراد باغ ها را به تالار های پذیرایی برای برگزاری مراسم خود ترجیح می دهند، امکان برگزاری مراسم مختلط در این اماکن می باشد؛ زیرا همانطور که می دانید در تالارها فضای مردانه و زنانه کاملاً جدا بوده و امکان برگزاری مراسم مختلط وجود ندارد اما برعکس برگزاری مراسم عروسی در باغ به گونه ای است که مهمان ها به صورت مختلط حضور دارند و از اینرو افرادی که به برگزاری اینگونه مراسم علاقه دارند بهترین انتخاب برای جشن عروسی، باغ ها می باشد.