نحوه انتخاب محل مناسب برگزاری جشن عروسی

1397/12/25 | تعداد نظرات :0 |
تشریفات مجالس مقصودلو

امروز می خواهیم تا درباره نحوه انتخاب محل مناسب برای برگزاری مراسم عروسی و انتخاب یک تالار یا باغ عروسی مناسب، صحبت کنیم. در این مقاله پیش رو می توانید با مهمترین و متداول ترین معیارهای انتخاب محل مناسب برای برپایی مراسم عروسی بیشتر آشنا شوید.  

نحوه انتخاب محل مناسب برگزاری جشن عروسی

مراسم عروسی، یکی از شیرین ترین و به یادماندنی ترین لحظات زندگی مشترک هر عروس و دامادی است؛ از این رو هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم برای هر دو طرف اهمیت فراوانی دارد. برای برپایی یک مراسم عروسی، نیازسنجی های زیادی باید انجام شود؛ یکی از این نیازها، نیاز به انتخاب مکان مناسب برای برگزاری مراسم عروسی می باشد. برای انتخاب محل مناسب برای برگزاری جشن عروسی، گزینه های زیادی وجود دارد؛ اما به نظر ما بهترین انتخاب برای شما می تواند یک باغ عروسی مجهز باشد. البته این به تنهایی کافی نیست. شما باید به نکات خاصی درباره محل برگزاری مراسم عروسی توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن زمان عروسی و ملاک های شخصی خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. برای این کار بهتر است؛ ابتدا لیستی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های تالار و باغ مورد نظرتان را ثبت کرده و سپس براساس میزان اهمیت هر یک، آن ها را اولویت بندی کنید. این کار به شما کمک می کند که سختگیرانه تصمیم گیری نکنید و بتوانید با صرف کمترین هزینه بهترین تالار را انتخاب کنید. شما می توانید ویژگی هایی که اولویت کمتری دارند را حذف کرده و یا با مدیریت تالار صحبت کنید تا به منوی خدمات عروسی اضافه گردد.


معیارهای یک باغ عروسی مناسب

همان طور که گفتیم بهتر است؛ پیش از انتخاب محل مناسب برای مراسم عروسی، ابتدا لیستی از مهمترین معیارهای خود را درج کنید؛ البته این به تنهایی کافی نیست. شما می بایست کمی در این باره تحقیق کرده و معیارهای استاندارد برای انتخاب تالار یا باغ عروسی را نیز در لیست خود اضافه کنید. اما یکی از مهمترین معیارهایی که در انتخاب یک باغ عروسی می تواند موثر باشد، موقعیت باغ یا تالار عروسی و نحوه دسترسی مهمان ها به آن مکان است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و تقریبا جز مهمترین ملاک ها برای انتخاب مکان عروسی می باشد. معیارهای دیگر شامل ظرفیت سالن پذیرایی، پارکینگ، نوع دکوراسیون تالار، کیفیت خدمات و نحوه پذیرایی، کیفیت منوی عروسی و امکانات تالار، هزینه تالار و ... می شود. از این بین قیمت رزرو تالار و امکانات و خدماتی که توسط تالار یا باغ عروسی ارائه می شود، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و معمولا یکی از ملاک های اصلی زوج های جوان برای انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی می باشد. البته برخی از خدمات و امکانات قابلیت اضافه شدن به منو را دارند و اگر در منوی عروسی چنین امکاناتی را مشاهده نکردید، می توانید با پرداخت هزینه اضافی، از مدیریت تالار بخواهید که آن ها را نیز به منوی عروسی شما اضافه کنند. برای مثال رقص نور یا موسیقی زنده از جمله خدماتی هستند که قابلیت اضافه شدن به منوی عروسی را دارا می باشند.


نکاتی که باید در انتخاب باغ عروسی به آن ها توجه داشته باشید

علاوه بر معیارهایی که در قسمت قبل بدان ها اشاره کردیم، شما می بایست در هنگام رزرو تالار یا باغ عروسی به یک سری نکات مهم هم توجه داشته باشید که می تواند، به شما در انتخاب محل مناسب برای برگزاری مراسم عروسی کمک کند. اول این که حتما درباره تالار مورد نظر و نحوه خدمات رسانی و سابقه اش با افرادی که قبلا از این تالار استفاده کرده اند، مشورت کنید. سعی کنید پیش از انتخاب نهایی خود، از چندین تالار دیدن کرده و سپس با مقایسه امکانات و هزینه ها، تالار مناسب خود را انتخاب کنید. داشتن یک برنامه ریزی با جزئیات کامل می تواند به شما در انتخاب مکان مناسب برای برگزاری مراسم عروسی کمک فراوانی کند. پس به این نکته هم توجه داشته باشید.





 
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها