چند ایده برای داشتن بهترین ساقدوش در مراسم

1398/02/18 | تعداد نظرات :0 |
تشریفات مجالس مقصودلو

ساقدوش ها همیشه بهترین دوست های عروس یا داماد هستند که بی صبرانه منتظر جشن عروسی دوستشان می باشند. امروزه وجود ساقدوش عروسی بسیار رایج شده است و بهتر است که نکاتی در این باره را بدانید تا بیشتر با وظایف و کارهای ساقدوش عروسی آشنا شوید. ساقدوش ها معمولا دوستان صمیمی هستند و به دلیل اینکه همواره با عروس یا داماد هستند نقش تعیین کننده ای در زیبایی عروسی دارند. امروزه بسیاری از افراد آن قدر به ساقدوش در عروسی اهمیت می دهند که حتی حاضر به استخدام ساقدوش هستند ولی نیازی به این کار نبوده و می توانید با مطالعه این متن بهترین ایده های جدید برای ساقدوش بودن یا ساقدوش انتخاب کردن را مطالعه بفرمایید تا با کمترین هزینه بتوانید ساقدوش عروسی خود را داشته باشید. ساقدوش ها باید لباس های خاصی را به صورت یک شکل بپوشند تا بیشتر در چشم سایر مهمان های یک جشن عروسی باشند.


لباس ها یک فرم، ساقدوش ها هم قد

از جالب ترین ایده هایی که امروزه می توان برای انتخاب ساقدوش عروسی در نظر داشت، انتخاب کردن لباس های هم فرم و با رنگ هایی هماهنگ با لباس عروس و یا داماد می باشد. در بسیاری از فرهنگ ها ساقدوش داماد باید یک کمربند مخصوص به دور کمر خود ببندد که البته این کار اجباری نیست. بهتر است قد تمامی ساقدوش ها هم اندازه باشد و کمی از قد داماد یا عروس کوتاه تر باشد تا در عکس های یادگاری، جلوه زیباتری به عروس و داماد داده شود. همچنین بهتر است که ساقدوش ها از نظر سایز لباس با یکدیگر تناسب داشته باشند تا زیبایی مراسم و عکس های یادگاری عروسی دو چندان شود. در ادامه شما را با دیگر کارهای یک ساقدوش آشنا خواهیم کرد و ایده هایی خواهیم داد که برای ساقدوش های عروس می تواند گزینه ای بسیار مناسب به شمار رود. ساقدوش های عروس همواره باید بتوانند با یکدیگر حرکات هماهنگ و از پیش تمرین شده انجام دهند و بهتر است از چند روز پیش از عروسی لباس های هماهنگ آنها سفارش دوخت داده شده و تمامی حرکات مورد استفاده در روز جشن را با لباس های مخصوص با یکدیگر تمرین کنند.


لباس کوتاه یا بلند؟

یکی از مهمترین فاکتور هایی که در انتخاب لباس ساقدوش عروس باید در نظر داشته باشید، انتخاب لباس مناسب می باشد. بهتر است لباس های ساقدوش های عروس تا بالای زانو در نظر گرفته شوند تا با لباس عروس که معمولا بلند است فرق داشته باشند و بیشترین رنگی که برای لباس ساقدوش ها امروزه مورد توجه قرار گرفته است رنگ یاسی می باشد. بهتر است تمامی لباس ها با یک نوع پارچه دوخته شود و قبل از دوخت سایز ساقدوش ها بررسی شود. البته امروزه بسیاری از ساقدوش ها و عروس ها ترجیح به استفاده از لباس های بلند را دارند و به همین دلیل است که لباس های بلند نیز برای ساقدوش عروس بسیار مورد پسند واقع شده است. برجستگی قسمت پایینی لباس در صورتی که ساقدوش ها می خواهند لباس بلند بر تن داشته باشند بهتر است کمتر از لباس عروس باشد و همچنین در صورتی که می خواهید همه ساقدوش ها دسته گل های یکسانی داشته باشند بهتر است از گل های هماهنگ با رنگ لباس استفاده شود و نوع گل ها با گل های دسته گل عروس یکسان نباشند.


رنگ مو و آرایش ساقدوش ها

رنگ موی مورد استفاده برای ساقدوش ها باید با لباس آن ها هماهنگی داشته باشد. همچنین همگی ساقدوش ها باید رنگ موی هماهنگ با یکدیگر و عروس داشته باشند به گونه ای که رنگ موی عروس و ساقدوش عروسی باید مکمل یکدیگر باشند. به این دلیل که آرایش عروس بسیار خاص است بهتر است ساقدوش ها آرایشی ملایم داشته باشند و این کار تا حدی که برخی از مشکلات صورت ساقدوش عروسی برطرف شود کافی است. رژ لب مورد استفاده ساقدوش عروس نیز بهتر است ملایم در نظر گرفته شود. تمامی این نکات برای اجرای یک مراسم عروسی باشکوه می تواند تاثیرگذار باشد و در زیباتر کردن جشن مورد استفاده است. کارهای ساقدوش و وظایف ساقدوش بیشتر در کنار عروس بودن است و انجام برخی از کارهایی که خود عروس نمی تواند انجام دهد. ساقدوش مراسم عروسی باید از پیش تعیین شده باشد و تمامی کارها، حرکات، لباس و آرایش خود را از قبل مراسم انتخاب کرده باشد.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها