امکانات باغ عروسی مناسب و آیتم های مهم آن چیست

1398/03/08 | تعداد نظرات :0 |
تشریفات مقصودلو

عروسی یکی از شگفت انگیز ترین شب های زندگی زوجین است. انتخاب یک باغ عروسی مناسب و زیبا از مهم ترین دغدغه ها در برگزاری مراسم ازدواج است اما یک باغ عروسی مناسب باید چه امکانات و آیتم هایی داشته باشد؟

نکات مهم در انتخاب باغ عروسی مناسب

باغ عروسی انتخابی است که می تواند در مقابل تالار عروسی یا در کنار آن قرار بگیرد. مراسم ازدواج یکی از به یاد ماندنی ترین شب های زندگی هر زوج است و انتخاب یک محیط عالی و دلپذیر برای برگزاری این مراسم از اهمیت فوق العاده بالایی برخودار است و باید حداقل از چندین ماه قبل مطالعه و بررسی شده و نسبت به رزرو آن اقدام شود. جدا از مزایا و ویژگی های خاصی که یک باغ عروسی مناسب می تواند در برگزاری مراسم داشته باشد، باید به ابعاد جنبی آن هم توجه نمود. یکی از مهم ترین نکات در رزرو باغ عروسی در تهران ، پیدا کردن باغی است که از نظر دسترسی و موقعیت شهری شرایط مناسب و خوبی داشته باشد. فاصله ی آتلیه عکاسی و آرایشگاه نباید از باغ عروسی زیاد دور باشد، هم چنین باید مسیر سر راست و خوبی داشته باشد تا مهمانان در رسیدن به آن دچار مشکل نشوند. ارائه کروکی از مسیر باغ عروسی ایده ی بسیار کارآمدی است که بعضی از باغ ها آن را اجرا می کنند. نکته ی دیگر داشتن پارکینگ اختصاصی یا جایی برای پارک ماشین است که دارای امنیت باشد و مهمانان را به دنبال پیدا کردن جای پارک سرگردان نکند. ظرفیت باغ از نکات دیگری است که متناسب با تعداد مهمان های تان می توانید نسبت به رزرو باغ های کوچک یا بزرگ اقدام نمایید.

باغ عروسی

مزایای برگزاری مراسم ازدواج در باغ عروسی

فضای سرسبز یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای برگزاری مراسم عروسی در باغ است که باعث می شود مراسم عروسی به یک مراسم به یاد ماندنی و رویایی تبدیل شود. هم چنین در زیبایی و کیفیت کلیپ و عکس های عروسی هم تأثیر بسزایی خواهد داشت. یکی دیگر از بهترین نکاتی که می شود به آن اشاره کرد این است که باغ عروسی به خودی خود فضایی سرسبز و طبیعی و راحت در اختیار عروس و داماد می گذارد تا بتوانند در همان باغی که مراسمشان را برگزار می کنند عکاسی را هم انجام بدهند. جذابیت بصری باغ عروسی و فضای بزرگ و بی محدودیت و آزادی که در اختیار مهمانان می گذارد می تواند تجربه ای لذت بخش برای آنان رقم بزند. استفاده از شمع، گل آرایی، نورپردازی و لامپ و پروژکتور های زیبا و دیزاین های تشریفات عروسی بسیار مهم است و از مزایای یک باغ عروسی مجلل به شمار می آید. اجرای مراسم آتشبازی و نورافشانی و استفاده به جا از گل آرایی، بادکنک آرایی و نورپردازی می تواند در لحظه ی ورود عروس و داماد و یا پایان مراسم بسیار هیجان انگیز و به یاد ماندنی شود.

مراسم در باغ عروسی

امکانات و آیتم های یک باغ عروسی خوب

یک باغ عروسی عالی باید برای همه ی شرایط آمادگی داشته باشد و پیش بینی کرده باشد. چرا که برگزاری مراسم در فضای آزاد ممکن است احتمال بارش باران یا باد را داشته باشد و از این نظر باید دارای آمادگی لازم بود. هم چنین باغ عروسی باید رختکن جادار، دارای آینه و مناسبی داشته باشد تا مهمانان با فراغ بال و راحتی بتوانند به تعویض لباس و یا تجدید آرایش بپردازند. در برگزاری عروسی در باغ مطمئن شوید که تمهیداتی اندیشیده شده تا نوشیدنی ها و دسر ها و ... در جای خنک و غذا ها در جای گرم نگه داشته شوند و از کیفیت خوراک مراسم کم نشود. زیبایی مبلمان و میز و صندلی ها، تزئینات، گل آرایی، سفره ی عقد و محل نشستن عروس و داماد از مهم ترین آیتم هایی است که در انتخاب یک باغ عروسی مناسب باید به آن توجه ویژه ای مبذول داشت. یکی دیگر از مهم ترین عناصری که بر زیبایی بصری و کیفیت مراسم در باغ عروسی می افزاید نورپردازی محیطی عالی است که بهتر است به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد. نحوه ی دکوراسیون باغ و فضایی که برای نشستن و یا رقصیدن مهمانان اختصاص داده شده است باید با دقت طراحی شود تا جلوی دست و پا را نگیرد، در عین حال به کسانی که نشسته اند دید کافی از فضای مراسم بدهد و با این حال فضایی را برای جشن و پایکوبی در نظر بگیرد. سرویس بهداشتی های باغ عروسی باید تمیز باشد و تعداد آن متناسب با تعداد مهمانان باشد.

گل آرایی باغ عروسی

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها