بهترین زمان سرو فینگرفود در مراسمات چه زمانی است

1398/06/10 | تعداد نظرات :0 |
تشریفات عروسی و خدمات مجالس مقصودلو

فینگرفود را چه زمانی بهتر است سرو کرد

فینگرفودها معمولا غذاهایی در سایز کوچک بوده که چون با دست سرو می شوند فینگرفود نام گرفته اند. غالبا سرو فینگرفود قبل از سرو غذای اصلی انجام می شود و به عنوان پیش غذا تلقی می شود. در سرو فینگرفود می توان از هر غذایی که لقمه ای بوده و به یکباره در دهان جای داده می شود استفاده نمود لذا با خلاقیت می توان از بسیاری مواد غذایی فینگرفود ساخت.

فینگرفود چیست؟

فینگرفودها از جمله مواد غذایی بوده که در سایز کوچک سرو می شوند و بنا به فرهنگ هر کشوری می توانند تنوع زیادی را شامل شوند. غالبا هر غذایی را که بتوان در سایز کوچک و بند انگشتی تهیه نمود فینگرفود نام می گیرد. در کشورهای مختلف فینگرفودها به غذایی گفته شده که بدون کارد، قاشق، چنگال قابل خوردن باشد. این نوع غذاهای ساده در فرهنگ هر کشوری با نام های مختلف در میان مردم شناخته شده اند.

فینگرفود

انواع فینگرفودها

حمص یکی از فینگرفودهای عربی بوده که مواد تشکیل دهنده ی آن ارده و نخود می باشد. در این میان برخی از فینگرفودها با نان تست شده  تهیه می شوند که با نام کاناپه شهرت گرفته اند. مانند کاناپه ماهی که با تن ماهی، سبزیجات معطر، زیتون، خیارشور و سس مایونز به دست می آید. در ایتالیا سرو فینگرفود بروسکتا از جمله مشهور ترین پیش غذاها تلقی شده که از نان های گریل شده و سبزیجات معطر، گوجه فرنگی، روغن زیتون تهیه می شود، فینگرفودهای میوه ای از جمله سالم ترین پیش غذاها بوده که معمولا در جشن های تولد میزبان زمان مشخصی را به سرو فینگرفود میوه ای اختصاص می دهد. رایج ترین سرو فینگرفود در ایران فینگرفود دلمه ای بوده که از برگ مو تهیه شده است اگرچه این فینگرفود تدارکات زیادی را لازم داشته و تقریبا به یک غذای رسمی تعلق دارد اما بیشتر خانواده های ایرانی برای سرو فینگرفودها در مراسمات تشریفاتی خود از دلمه برگ مو استفاده می کنند. راحت ترین نوع فینگرفود از نوع نان و پنیر بوده که در هر شرایطی قابل دسترسی و سرو می باشد. ولیکن یکی از خدمات مجالس لوکس این است که می توانید فینگرفودهای متنوع و به روز دنیا را سفارش دهید.

فینگرفود

بهترین زمان سرو فینگرفودها

در برخی از نقاط آمریکا فینگرفودها به عنوان یک غذای معمولی و میان وعده مورد استفاده قرار می گیرند. اما در بسیاری از کشورهای غربی از فینگرفود  به عنوان یک غذای ساده که تهیه ی آن زمان زیادی را لازم ندارد یاد کرده و در رستوران ها جزء غذاهای اصلی قرار گرفته است. مردم فرانسه تمایل به فینگرفودهای کاناپه داشته و سعی دارند تا برای وعده ی اصلی خود فینگرفودهایی را تهیه نمایند که از نان تست به دست آمده باشند.لذا بهترین زمان برای میل نمودن فینگرفودها بسته به فرهنگ هر کشور و هر اقلیم دارد اما در بیشتر مناطق سعی شده تا فینگرفودها به عنوان یک پیش غذا و شاید هم میان وعده مورد مصرف قرار گیرند.

فینگرفود

سرو فینگرفودها در ایران

در کشورهای آسیایی از جمله ایران فینگرفودها جایگاه ویژه ای داشته و از دیر باز با نام های دیگری مانند قاضی، لقمه، کوکو و...در ایران شهرت داشته اند و به عنوان غذای اصلی و میان وعده مورد استفاده قرار می گیرند. در مراسمات مجلل ایرانی سرآشپزها سعی کرده تا فینگرفودها را به عنوان پیش غذا در میز سلف سرویس قرار دهند البته این کار بیشتر جنبه زیبا نمودن سفره ها و میزها را دارد. در برخی از مراسمات دیگر مانند جشن تولدها و یا جشن هایی که در مهد کودک ها برگزار می شود فینگرفودها به عنوان میان وعده خود را ظاهر کرده و مطابق میل بسیاری از کودکان می باشند. معمولا فینگرفودهایی می توانند با ذائقه ی افراد سازگار باشند که سرخ کردنی نبوده و سرد سرو می شوند. همیشه در مراسمات سینی فینگرفودها این توانایی را داشته تا جلوه ی زیبایی را به میزهای پذیرایی دهند، بنابراین اکثر تشریفات عروسی و مجالس ها همواره در منوی خود فینگرفود را جای می دهد. مشتری اصلی فینگرفودها کودکان و افراد جوان بوده که متقاضی غذاهای از قبل آماده شده و زیبا هستند. اگر چه فرهنگ غذایی ایران فینگرفودهای متنوع و  لذیذی دارد اما برخی از ساکنین ایران تمایل داشته فینگرفودهای ایتالیایی، فرانسوی و متعلق به سایر کشورهای اروپایی را میل نمایند.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها