ایده های جذاب برای تزیین حنا در حنابندان

1398/07/09 | تعداد نظرات :0 |
گروه تشریفات مقصودلو

حنای حنابندانتان را به بهترین شکل تزئین نمایید

حنابندان یکی از مراسمات بسیار زیبا و آیینی ازدواج است که در شهرهای مختلف و پیش از عروسی برگزار می شود. در برگزاری مراسم حنابندان، از ایده های جالب برای تزیین حنا استفاده می شود که باعث می شود تا مراسم هرچه زیباتر و باشکوه تر برگزار شود. شما می توانید از این ایده ها برای تزیینات حنا استفاده کنید.

تزیین حنا به شکل گل

یکی از جذاب ترین ایده هایی که برای تزیین حنا می توان از آن استفاده کرد، شکل دادن حنا مانند گل است که بسیار زییا و شیک است. برای این کار معمولا از پودر حنا، گلیسیرین، چسب چوب و اکلیل استفاده می شود. برای شکل دادن حنا به شکل گل رز، مانند خمیر گل چینی باید لایه به لایه گلبرگ های گل را درست کرده و به هم متصل کنید. این کار کاملا سلیقه ای است و شما می توانید به جای گل رز از طرح های دیگری استفاده کنید. گل ها را می توانید به اشکال مختلف در ظروف بچینید و تزیین کنید. طراحی و چیدمان حنا به شکل گل یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین تزیینات حنا می باشد.

تزئین حنا

تزئین حنا به شکل گل

تزیین حنا به شکل کیک

یکی از انواع تزیین حنا، تزیین آن به شکل کیک است که این مدل نیز بسیار زیبا و شکیل است. شما می توانید مانند یک کیک، حنا را نیز شکل بدهید و با قالب های آماده کیک آن را شکل دهید. از گل های طبیعی، اکلیل و مروارید نیز می توانید برای تزیین آن استفاده کنید. حتی شما می توانید حنا را به شکل اول حروف انگلیسی عروس و داماد درست کنید که بسیار جذاب و زیبا است. استفاده از شمع آرایی در کنار حنا یا بر روی آن نیز می تواند باعث جذاب تر شدن آن شود.

تزئین حنا برای حنابندان

طراحی های زیبای حنا روی دست

تزیینات حنا با طراحی های خاص

یکی دیگر از ایده های جالب و بسیار خاص برای تزیین حنا، طراحی های خاصی مانند شکل عروس و داماد یا طاووس است که بسیار جالب و متفاوت می باشد. البته این کار تخصصی است و شما می توانید این کار را به افرادی که در انجام این کارها تبحر دارند، بسپارید. این کار زمان زیادی نیاز ندارد و شما می توانید آن را سفارش داده و چند ساعت پیش از مراسم آن را تحویل بگیرد. فک کنید که عروس و دامادی با حنا در یک سینی بسیار زیبا با گل آرایی فوق العاده، می تواند چه جلوه متفاوت و خاص به مجلس شما بدهد.

تزئینات حنا در حنابندان

با حنای حنابندان خود همه را شگفت زده کنید

دسته گل حنا

یکی از متفاوت ترین تزیینات حنا، شکل دادن آن مانند یک دسته گل است. در واقع ما همیشه عادت داریم تا ظرف حنا را به هر شکلی که تزیین شده است بر روی میز یا داخل یک سبد ببینیم. اما ایده ای که حنا را به دسته گل تبدیل کند می تواند خیلی خاص باشد. فرض کنید که عروس خانم دسته گلی از جنس حنا دارد و چقدر این کار می تواند جذاب و دیدنی باشد. دسته گل را می توانید با انواع طرح گل ها طراحی کنید و آن را با برگ های شیک تزیین کنید. اگر از اکلیل بر روی گلبرگ های گل استفاده کنید، جلوه ای طبیعی تر و زیباتر خواهد داشت. رنگ های قرمز، بنفش و صورتی بسیار جذاب و زیبا هستند. تزئین و طراحی حنا کار دشواری است و بهتر است به دست یک فرد ماهر انجام شود، بنابراین چنانچه تزئین مراسم و حنا را به تشریفات مجالس بسپارید، حتماً مراسم شما به بهترین شکل انجام خواهد شد.

نکاتی برای تزیین هر چه بهتر حنا

  • حتما پیش از استفاده از حنا برای تزیین کردن، آن را الک کنید تا کاملا صاف و یکدست باشد و کار شما را خراب نکند.
  • برای اینکه دستهای شما رنگ نگیرد از دستکش در حین انجام کار استفاده کنید.
  • می توانید از روغن زیتون به جای گلیسیرین استفاده کنید.
  • پس از آماده شدن حنا، قبل از اینکه آن را شکل بدهید آن را داخل یک پلاستیکی بپیچید و بگذارید 2 تا 3 ساعت استراحت کند و بعد از آن استفاده کنید.
  • برای پاشیدن اکلیل بر روی حنا از آب پاش استفاده کنید و هیچگاه از دست استفاده نکنید.
  • مواد را به میزان مساوی و دقیق با هم مخلوط کنید.
  • تزیین حنا-تزیین حنا به شکل گل-جذاب ترین تزیینات حنا-تزیین حنا به شکل کیک-
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها