برگزاری مراسم عروسی در منزل جه ویژگی هایی دارد؟

1398/09/20 | تعداد نظرات :0 |
گروه تشریفات مقصودلو

برگزاری مراسم عروسی در منزل

بسیاری از عروس و دامادها به دلایل گوناگونی، مانند تعلق خاطر داشتن به خانه پدری تصمیم به برگزاری مراسم عروسی در منزل پدری می گیرند. این اقدام زمانی امکان پذیر خواهد شد که خانه دارای حیاط و یا از متراژ بالایی برخوردار باشد چرا که در خانه های کوچک ظرفیت پذیرایی از مهمانان یک مجلس عروسی را نخواهد داشت. به دلیل ویژگی هایی که برگزاری جشن عروسی در خانه دارد، قبل از اقدام به آن باید به نکات بسیار زیادی توجه کرد تا مراسم عروسی به بهترین نحو ممکن و بدون هیچ مشکلی برگزار شود. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با مهمترین نکات برگزاری مراسم عروسی در منزل آشنا کنیم تا با توجه به آنها بتوانید فعالیت های مورد نیاز برای برگزاری یک جشن عروسی در منزل را بهتر برنامه ریزی کنید.

زمان برگزاری مراسم عروسی در منزل به میزان فضا و موافقت همسایه ها توجه کنید.

خیلی از افراد به دلایل شخصی، علاقه دارند تا به جای تالار و باغ، مراسم عروسی خود را در منزل برگزار کنند که این کار نیاز به رعایت برخی از نکات دارد که یکی از آنها توجه کردن به میزان فضای منزل می باشد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است که در وهله اول تعداد مهمان های خود را مشخص کنید تا ببینید که آیا فضای منزل ظرفیت پذیرایی از این تعداد مهمان را دارد یا خیر. اگر تعداد مهمانان شما خیلی بیشتر از ظرفیت منزل بود بهتر است که از برگزاری مراسم عروسی در منزل صرف نظر کنید.  

علاوه بر این، از آنجایی که سروصدای ناشی از برگزاری مراسم عروسی در منزل ممکن است باعث آزرده خاطر شدن همسایه ها شود، بهتر است که از قبل با آنها هماهنگ کنید و رضایت آنها را جلب نمایید تا در روز عروسی مشکلی برای شما به وجود نیاورند.

ویژگی های برگزاری مراسم عروسی در منزل

برگزاری مراسم عروسی در منزل با استفاده از میز و صندلی و سایر وسایل پذیرایی

احتمال دارد خیلی از افراد تصمیم بگیرند تا برای کاهش هزینه ها، از وسایل پذیرایی موجود در منزل در زمان برگزاری مراسم عروسی در خانه استفاده کنند. به شما توصیه می کنیم به جای انجام این کار بهتر است از وسایلی استفاده کنید که در تشریفات مجالس عروسی وجود دارد. علاوه بر این، به دلیل اینکه در هیچ خانه ای تعداد میز و صندلی به اندازه تعداد مهمانان وجود ندارد، بنابراین باید آنها را نیز از بیرون سفارش دهید. یک نکته بسیار مهمی که در زمان سفارش میز و صندلی باید به آن توجه کنید، این است که از انتخاب میز و صندلی های شیشه ای به دلیل شکننده بودن خودداری کرده و به جای آن به سراغ میز و صندلی های آهنی بروید. همچنین به دلیل  محدود بودن فضا، تا جایی که امکان دارد صندلی های جمع و جور و در عین حال راحت را سفارش دهید.

استفاده از میز و صندلی و تزیینات برای عروسی های در منزل

تزئین میز و صندلی ها در زمان برگزاری جشن عروسی در منزل

زمانی که برای برگزاری مراسم عروسی در منزل میز و صندلی ها را از بیرون سفارش می دهید، این میز و صندلی ها اغلب دارای روکش و رومیزی هستند ولی بهتر است برای زیبایی هرچه تمام تر مراسم به آنها تزئین های بیشتری اضافه کنید. به طور مثال می توانید از انواع تورها، شمع ها و مروارید برای زیباتر کردن میزهای پذیرایی استفاده کنید.

به کار بردن تزیینات مناسب برای عروسی های در منزل

نحوه تهیه غذای عروسی در زمان برگزاری جشن عروسی در خانه

آماده کردن غذای خوب و لذیذ برای مهمانان عروسی کار چندان راحتی نبوده و هر کسی نمی تواند از عهده آن برآید. از این رو نباید از مادر و یا دیگر اقوام خود انتظار داشته باشید تا این کار را انجام دهد. توصیه می کنیم که غذای مورد نیاز مهمانان مجلس عروسی را از کترینگ های معتبر موجود در شهر تهیه کنید. چرا که این کترینگ ها از بهترین امکانات و افراد برای تهیه هر نوع غذا و با هر تعدادی برخوردار هستند و می توانند این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها