جالب ترین آداب و رسوم عروسی در کشورهای دنیا

1398/09/20 | تعداد نظرات :0 |
گروه تشریفات مقصودلو

آداب و رسوم جشن های عروسی و نامزدی در کشورهای مختلف دنیا

نکته ایی که انسان ها را از سایر جانداران متمایز می کند، تمایل  انسان برای توسعه و ترویج آداب و رسوم های مختلف است. تنوع در آداب و رسوم کشورهای دنیا گویای این واقعیت است. از آیین های زیبا و جشن های عروسی و نامزدی و شاد گرفته تا مراسمات غم انگیز مانند عزاداری و تدفین عزیزان همگی دارای مراحل خاص خود هستند. در ادامه چندی از جالب ترین مراسمات را برای شما درج می کنیم.

علت تمایز آداب و رسوم کشورهای دنیا چیست  

مناطق جغرافیایی و مسافت طولانی بین کشورهای دنیا مانع از منسجم شدن آداب و رسوم کشورهای دنیا می شود. یا اینکه در هر کشوری آیین خاصی برای سلام و احوالپرسی وجود دارد. آداب و رسوم کشورهای دنیا بسته به موقعیت جغرافیایی که دارند نیز تعیین می شود. سنت های خاصی که از دیرباز در مراسمات عروسی و نامزدی به جا آورده می شد امروزه نیز اجرا می شود. شاید در مراسمات مدرن بودن و تغییر در لباس و ظاهر و زرق و برق وجود داشته باشد، اما آیینی که اجرا می کنند همان آیین و مناسکی است که از گذشتگان به آیندگان رسیده است. آیین های عجیبی در سراسر دنیا وجود دارند که در ادامه به بررسی چندی از آنها می پردازیم.

آداب و رسوم کشورهای دنیا برای مراسم عروسی

سناریو برگزاری جشن عروسی در تمام کشورها تقریبا شباهت به هم دارد. اما آیین و رسومی که قبل و بعد از مراسم عروسی انجام می شود شبیه به یکدیگر نیستند. حال در این میان بعضی از مراسم و جشن ها با زرق و برق زیادی انجام می شوند. اما در بعضی دیگر اینگونه نیست. شاید برای شما هم جالب باشد که اخیرا مراسم های عروسی ساده بسیار مورد توجه هستند. مراسم هایی که با گرما و صمیمیت خاصی برگزار می شوند اما هزینه آنچنانی نیز برای آنها خرج نشده است. در اکثر مذاهب و ادیان رسم است که در مراسم عروسی باید عروس و داماد کلمات مذهبی را که مبارک و میمون هستند، به دنبال یک شخص آیینی تکرار کنند. یا پخش کردن کارت های عروسی، دعوت مهمانان و پذیرایی از آنها جزء تشابهات دیگر هستند که در آداب و رسوم کشورهای مختلف وجود دارند.


عجیب ترین مراسمات عروسی در دنیا

همانطور که می دانید برگزاری جشن های متنوع و آداب و رسوم کشورهای مختلف برای آن متنوع است. برای مثال برگزاری مراسم عروسی در ایران از مراسم خواستگاری تا عروسی دارای آیین خاصی می باشد. مراسم خواستگاری حتما باید با حضور بزرگان خانواده انجام شود، تعیین کردن مهر و شیربها، پرتاب کردن گل در مراسم عروسی و برگزاری مراسم پاتختی از رایج ترین آیین ها در ایران هستند. در ادامه به بررسی مراسم عروسی در چند کشور دیگر نیز می پردازیم:

عروسی هندوستانی ها: پاشیدن زردچوبه به سر و صورت عروس و داماد، قایم کردن کفش داماد توسط خواهر عروس، دور زدن عروس و داماد به دور آتش برای 7 بار از جالب ترین مراسمات عروسی در هندوستان هستند. البته عروسی های هندی ها از ساده ترین آداب و رسوم کشورهای دنیا به حساب می آیند. چرا که از رقص ها و آوازهای شادی در مراسمات عروسی استفاده می کنند.

مراسم عروسی در دانمارک: از جالب ترین کارهایی که دانمارکی ها انجام می دهند این است که حلقه ازدواج عروس و داماد بایستی دقیقا شبیه هم باشد. همچنین اعضای خانواده داماد عروس را قایم می کنند و داماد باید آنقدر جستجو کند تا عروس را پیدا کند.

مراسم عروسی در لتونی: یکی از بهترین جشن های عروسی که وجود دارد جشن عروسی لتونیایی است. قرار دادن عروس در وسط سالن و پاشیدن گلبرگ های قرمز و صورتی از زیباترین کارهایی است که لتونی ها در روز عروسی انجام می دهند.


جالب ترین آداب و رسوم کشورهای دنیا قبل و بعد از مراسم عروسی

  • گریه و زاری عروسی به مدت یک ماه قبل از برگزاری جشن عروسی از آیین عروسی به شمار می رود
  • آغشته کردن عروس و داماد به زباله های تر در اسکاتلند توسط دوستان و خانواده عروس و داماد. این سنت به معنای آماده کردن عروس و داماد برای مشکلات پیش رو در آینده است.
  • پنهان کردن کفش داماد بعد از برگزاری مراسم عروسی توسط خواهر عروس در هندوستان
  • در برخی مناطق روسیه داماد برای اینکه عروس را ملاقات کند بایستی پولی را به خانواده عروس بپردازد. اگر پولی که داماد می پردازد کم باشد، خانواده عروس یک شخص دیگری را جایگزین عروس می کنند.


دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها