برگزاری مجالس نامزدی

نامزدی به دورانی گفته می شود که پس از توافق دو نفر برای ازدواج با یکدیگر در آینده، آغاز می شود. دوران نامزدی قبل از ادواج، بهترین زمان برای آشنایی دو طرف با یکدیگر، روحیات، خلق و خو و ویژگی های فردی می باشد.

شاید برای برخی از افراد، جوانان و نوجوانان این سوال پیش آید که واقعا نامزدی چیست؟ توضیح مختصری در رابطه با نامزدی ارائه خواهیم کرد.

نامزدی یکی از مراسمات بسیار زیبا است که پیش از عروسی انجام می شود. هر کشوری برای برگزاری مراسم نامزدی آداب مخصوص به خود را دارد. آداب برگزاری مراسم نامزدی در ایران نیز با سایر کشورهای دنیا متفاوت است و گاهی در برخی از شهرهای کشور نیز با هم تفاوت های جزئی دارد.

جشن نامزدی

جشن نامزدی مراسمی است که پیش از انجام عقد رسمی در منزل عروس خانم  توسط خانواده عروس انجام می شود. در واقع پس از به نتیجه و توافق رسیدن عروس و داماد در دوران آشنایی، مراسم نامزدی انجام می شود و عروس و داماد رسما نامزد می شوند. در مراسم نامزدی همه قول و قرارها و توافقات اولیه بین خانواده ها صورت می گیرد و تاریخ دقیق عقد و عروسی نیز مشخص می شود. این دوران یکی از شیرین ترین دوران زندگی هر دختر و پسری است و خاطرات آن تا سالیان سال نیز با آنها خواهد بود.

برگزاری مراسم نامزدی

همانطور که در بالا اشاره شد، دوران نامزدی شامل بهترین و شیرین ترین روز هایی است که در ذهن زن و شوهر حتی تا روز های آخر زندگی باقی می ماند و می تواند یادآور خاطرات زیبای دوران جوانی و ابتدایی زندگی مشترک زوجین شود.

برگزاری مجالس و مراسم نامزدی یکی از رسمهای ستودنی ایرانیان است که پیش زمینه ای برای آشنایی بیشتر زوجین و بالا بردن روند موفقیت آنها میباشد.

خدمات مجالس و تشريفات مجالس مقصودلو ، برای مشتريان محترم خود و همچنين ساير زوجها تسهيلات ويژه ای را برای برگزاری مجالس نامزدی تدارک ديده است تا خاطرات خوب و به ياد ماندنی خود را دوباره زنده نماييد.

مراحل برگزاری مراسم نامزدی

در آداب برگزاری مراسم نامزدی در ایران، مراسم نامزدی معمولا مراحل خاصی دارد و این مراحل باید به ترتیب توسط خانواده عروس و داماد انجام شود.

  • پس از ورود خانواده داماد به منزل عروس خانم، مراسم رسما آغاز شده و داماد دسته گلی به عروس خانم به عنوان هدیه تقدیم می کند.
  • هدایایی که توسط خانواده داماد برای عروس تدارک دیده شده است به او تقدیم می شود. این هدایا به معنی پذیرش عروس خانم توسط خانواده داماد است.
  • عروس خانم از خانواده داماد پذیرایی می کند.
  • بزرگترهای مجلس درباره مهریه و سایر مسائل صحبت کرده و به توافقاتی می رسند.
  • پس از انجام توافقات، حلقه توسط داماد و گاهی توسط مادر یا یکی از اعضای خانواده داماد در دست عروس خانم جای می گیرد.
  • سپس همه مهمانان توسط شیرینی که خانواده داماد همراه خود آورده اند پذیرایی می شوند.
  • معمولا پس از انجام مراسم نامزدی، مجلس رقص و پایکوبی نیز برگزار می شود.
  • در پایان مجلس بزرگترهای دو خانواده برای عروس و داماد آرزوی عاقبت بخیری و خوشبختی می کنند و مجلس تمام شده و خانواده داماد نیز به منزل خود باز می گردند.