چند راه حل برای صرفه جویی در هزینه های عروسی

1398/09/19 | تعداد نظرات :0 |
گروه تشریفات مقصودلو

صرفه جویی در هزینه های عروسی

مراسم عروسی هر زوجی یکی از بیاد ماندنی‌ترین روزهای زندگی آن‌هاست. بنابراین، قابل درک است که عروس و داماد و خانواده‌هایشان برای این مراسم ذوق‌زده باشند و تلاش کنند تا به بهترین شکل مراسم عروسی خود را برگزار کنند. اما در کنار تمامی شادی و هیجانی که یک زوج برای مراسم عروسی دارند، هزینه خدمات مجالس عروسی نیز موضوعی است که آن‌ها را نگران می‌کند. به همین سبب، صرفه جویی در هزینه های عروسی به یک اصل مهم در مجالس امروزی تبدیل شده است. ولی چه کسی دلش می‌خواهد به دلیل هزینه خدمات مجالس عروسی از مراسمی پرشور و حرارت و رویایی بگذرد؟ جواب واضح است، هیچکس!
صرفه جویی در هزینه های عروسی
در این مقاله، روش‌های متعدد صرفه جویی هزینه های عروسی را برای شما بیان کنیم. به کمک این روش‌ها، شما می‌توانید، هزینه مجالس عروسی خود را کاهش داده و از عروسی مقرون به صرفه ولی پرشور خود لذت ببرید. توجه داشته باشید صرفه جویی در هزینه های عروسی صرفا کم کردن هزینه خدمات مجالس نیست، بلکه در برخی از اوقات این صرفه جویی در خدمات عروسی ارائه شده است که می‌تواند هزینه کمتری را به شما تحمیل کنید.

مهمان بیشتر، هزینه بیشتر!

این یک اصل نانوشته است که باید در هر عروسی بیش از 1000 نفر مهمان دعوت باشد، وگرنه حرمت خانواده دو طرف خدشه‌دار می‌شود! با خودتان رو راست باشید، دعوت تعداد زیاد مهمان تنها هزینه خدمات مجالس عروسی را بالا می‌برد و هیچ آورده‌ای نیز برای عروس داماد ندارد.

با خانواده خود صحبت کنید. قرار نیست مجلس عروسی شما محل صله رحم اقوامی باشد که یک دهه است همدیگر را ندیده‌اند! فراموش نکنید، با کم کردن تعداد مهمانان، می‌توانید به شکل قابل توجهی صرفه جویی در هزینه های عروسی خود انجام دهید. عمده هزینه خدمات مجالس عروسی، متاثر از تعداد مهمانان است، بنابراین، توجه زیادی بر لیست مهمانان خود داشته باشید.

در هزینه های مراسم عروسی صرفه جویی کنید

مراسم‌های خودساخته دیگران را از شروع زندگی عاشقانه خود حذف کنید!

مهم نیست که پسرخاله دخترعمه بزرگ فامیل در مجلس عروسی دخترخوانده‌اش از میزیادبود و کیک 100 کیلویی و یا دیگر آیتم‌های هزینه‌بر دیگر استفاده کرده است! این شما هستید که قرار است در پایان مراسم این هزینه‌های سرسام‌آور را پرداخت کنید، به همین سبب، سعی کنید ذهن خود را بر مجلس عروسی و لذت بردن از آن متمرکز کنید. سعی کنید به سبب چشم و هم‌چشمی، فشار زیادی به خود و شریک‌زندگیتان وارد نکنید!

گول زرق و برق تالارها را نخورید!

قبل از این‌که به تالار مراجعه کنید، حتما نیازمندی‌های خود را مشخص کنید. فراموش نکنید کارشناسان فروش تالارها تنها قصد دارند تا آیتم‌های بیشتری را به مجلس شما اضافه کنند تا به این ترتیب هزینه خدمات مجالس عروسی شما را زیاد کنند. برای صرفه جویی در خدمات عروسی در تالارها، بدون توجه به منوی پر زرق و برق تالارها، خدمات مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و در تالار گول کارشناس فروش را نخورید! یکی دیگر از نکات مهم جهت صرفه‌جویی در هزینه خدمات مجالس، کم کردن آیتم‌های بلااستفاده و بی‌معنی در مجالس عروسی است.

حذف موارد بلااستفاده در مراسم عروسی

لباسی برای یک شب!

قرار نیست 10 بار دیگر مراسم ازدواج خود را برگزار کنید! در انتخاب لباس‌های خود دقت کافی داشته باشید و این سوال را از خود بپرسید که آیا این لباس را جای دیگری هم می‌توانم به تن کنم؟
داماد می‌تواند از لباس‌های شیک موجود در بازار استفاده کند. با این دید که از کت‌وشلوار تهیه شده، بتواند در بقیه مجالس هم استفاده کند. این موضوع در انتخاب نوع پارچه، رنگ و مدل کت به شما یک راهبرد می‌دهد و آن این است که لباس دامادی شما ممکن است در جای دیگری نیز استفاده شود، پس همزمان هم لباس دامادی انتخاب کنید، هم کت‌وشلوار جلسات اداری! این موضوع شاید به صرفه‌جویی در هزینه خدمات مجالس عروسی شما منتهی نشود، ولی لباسی مناسب برای دیگر مراسمات را برای شما به همراه خواهد داشت.

عروس هم نیازی نیست که هزینه گزاف خرید لباس را متحمل شود. این روزها قیمت یک دست لباس عروسی از چندین میلیون تومان تجاوز می‌کند. بهتر است با کرایه لباس هزینه مجالس عروسی خود را کاهش دهید. فراموش نکنید، لباس عروس تنها یکبار استفاده می‌شود.

آرایشگرتان را گول بزنید!

یکی دیگر از راه‌های صرفه جویی در خدمات عروسی، کاهش هزینه آرایشگاه است. بهتر است بدون توجه به خدمات متنوع و بعضا بیهوده آرایشگاه‌ها، صرفا خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برای نمونه، اگر لباس عروسی که انتخاب کرده‌اید، پوشیده است، نیازی نیست تا هزینه‌ای برای آرایش بدن بپردازید. همچنین، اگر پوست شفاف و سالمی دارید، نیازی به خدمات پاکسازی پوست ندارید. این آیتم‌های غیر ضروری، تنها می‌تواند به عدم صرفه جویی در خدمات عروسی شما منتهی شود. آرایشگاه نیز یکی دیگر از مواردی است که در صورت توجه عروس و داماد، می‌تواند نقش اساسی در کاهش هزینه مجالس عروسی داشته باشد.

مهمان‌ها آمده‌اند شما را ببینند!

اجازه بدهید قبول کنیم مهمانان تنها به نیت دیدن دو دقیقه‌ای شما آمده‌اند! بنابراین، با این عشق و محبتی که به شما دارند، نیازی نیست چندان نگران تعداد و انواع میوه‌ها و شیرینی‌ها باشید. فراموش نکنید، خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها تنها بهانه کنار هم جمع شدن در مراسم عروسی است. با انتخاب ساده‌تر و جمع‌وجورتر منوی میوه، هزینه مجالس عروسی شما به شدت کاهش می‌یابد.
همچنین، انتخاب دسر و ژله و انواع نوشیدنی و ... در کنار چند مدل غذا برای شام، تنها می‌تواند منجر به عدم صرفه جویی در خدمات عروسی شما شود. قبول کنید تنها با یک مدل غذا هم مهمانان شما سیر و خرسند خواهند شد.

سختگیر نباشید!

عروسی قرار است شروع زندگی عاشقانه شما باشد. با پرداخت هزینه مجالس عروسی و عدم صرفه جویی در خدمات عروسی، تنها فشار مضاعفی را به خود، خانواده و شریک زندگیتان وارد می‌کنید. باید بپذیرید اگر شما بهترین خدمات را برای مجلس عروسی خود انتخاب کنید، باز هم ممکن است افرادی به نوع مجلس شما و خدمات ارائه شده ایراد بگیرند. پس بهتر است بدون توجه به خواسته‎‌های غیرمعقول خاله‌ها و عمه‌ها، با شریک زندگی خود مشورت کنید. با صرفه جویی در خدمات عروسی، می‌توانید پول بیشتری برای ماه عسل رویایی، لوازم منزل خریداری نشده، مبلغ رهن و یا کرایه و یا خرید منزل یا هر کار ضروری دیگر زندگی، برای خود و خانواده فعلا(!) دو نفره‌تان نگه دارید.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها