نحوه برگزاری جشن و مراسم نامزدی

1398/04/03 | تعداد نظرات :0 |
تشریفات عروسی و خدمات مجالس مقصودلو

نحوه برگزاری جشن و مراسم نامزدی

نامزدی یکی از دوران مهم و اصلی به منظور شناخت دختر و پسر از یکدیگر بوده که با توجه به شرایط زوجین از 3 ماه تا چندین سال به طول می انجامد. برگزاری مراسم نامزدی و جشن آن در برخی خانواده ها هیچ جایگاهی نداشته و همزمان با مراسم جشن عروسی برگزار می گردد. جشن نامزدی و تشریفات آن در نظر برخی از زوجین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

برگزاری جشن و مراسم نامزدی

هدف از برگزاری جشن نامزدی، آشنایی اقوام و خانواده های زوجین با یکدیگر و ایجاد فضایی شاد به منظور رقص، پایکوبی و خوشحالی از سنت ازدواج می باشد. نحوه برگزاری مراسم نامزدی و تشریفات آن به سلیقه، عقیده و وضعیت اقتصادی زوجین و خانواده های دو طرف بستگی داشته و از درجات متفاوتی از تشریفات برخوردار است. در برخی خانواده ها این جشن در قالب یک مهمانی و دورهمی نسبتا بزرگ برگزار می گردد که از تشریفات بسیار کمی برخوردار بوده و هزینه اقتصادی زیادی را به خانواده ها تحمیل نمی نماید؛ در مقابل برخی از جشن های نامزدی بسیار مجلل و باشکوه بوده و با تشریفات بسیار زیادی برگزار می گردد. مراسم نامزدی از اهمیت بسیار زیادی نزد دختر خانم ها برخوردار بوده و انتخاب لباس، دسته گل، تزئینات، تم مناسب مراسم و پذیرایی از دغدغه های اصلی آنها به شمار می آید.

انتخاب حلقه نامزدی

حلقه به دست کردن از بخش های اصلی و مهم مراسم جشن نامزدی می باشد که نشانی از شروع تعهد و وفاداری میان عروس و داماد است. نحوه انداختن حلقه در دست عروس و داماد بسیار وابسته به رسم و رسومات خانوادگی بوده و در هر خانواده ای به طریقه متفاوتی برگزار می شود. معمولا حلقه ها در یک ظرف تزئین شده با گل، روبان و سایر تزئینات در اختیار پدر یا مادر زوجین قرار گرفته و توسط آنها به دست عروس و داماد انداخته می شود. انتخاب حلقه نامزدی بسیار مهم بوده و باید طبق اصول فیزیکی انگشتان دست و رنگ پوست انجام گیرد.

نحوه برگزاری مجالس نامزدی

انتخاب لباس مناسب نامزدی

 لباس مراسم نامزدی از فاکتورهای اصلی این جشن بوده و نظر مهمانان را به خود جلب می نماید. برخی از دختر خانم ها معتقد به پوشیدن لباس عروس بوده و از یک لباس ساده عروس در این مراسم استفاده می نمایند. انتخاب رنگ مناسب برای لباس نامزدی و ست کردن آن با لباس داماد بحث بسیار مهمی بوده و انتخاب آن احتیاج به زمان زیادی دارد. انتخاب رنگ لباس وابسته به اندام دختر خانم بوده و برای اندام های لاغر و کشیده استفاده از رنگ های روشن و برای اندام های چاق استفاده از رنگ های تیره، توصیه می گردد.


فضای برگزاری جشن نامزدی

مسئله مهم دیگر، فضای برگزاری مراسم نامزدی می باشد. چند سالی است این مراسم در فضاهای باز، باغ رستوران ها، باغ های شخصی و تالارهای روباز برگزار می گردد، طبیعتا برگزاری مراسم در این فضاها نیاز به یک طراحی بسیار زیبا به منظور آراستگی فضای مراسم بوده و در خانواده هایی که این جشن و مراسم برایشان بسیار مهم می باشد، این بخش از قضیه به شرکت های طراحی و تزئین مراسمات سپرده می شود. تجهیزات تزئینی برای این مراسم بسیار متفاوت بوده و در اکثر موارد گل تنها عنصر همیشگی زیبا آرایی مراسم نامزدی محسوب می گردد.

انتخاب آرایشگاه و نحوه آرایش موها و صورت عروس خانم نیز از دیگر موضوعات قابل توجه جشن نامزدی می باشد. پذیرایی از مهمانان بسیار مهم بوده و شاید بتوان گفت تنها بخش به یاد ماندنی در ذهن حضار مراسم، همین بخش خواهد بود. امروزه به دلیل کوچک شدن منازل مسکونی و زندگی آپارتمان نشینی، این بخش از مراسم به تالارها، رستوران ها و موسسات خدمات عروسی سپرده شده و تنها انتخاب و سفارش آنها با نظر خانواده ها صورت می گیرد. در مراسم نامزدی هدایایی از سمت اقوام درجه یک عروس و داماد به آنها داده شده و معمولا یکی از اقوام داماد هدایا را به مهمانان نشان خواهد داد. انتخاب فضایی که عروس و داماد در آن جای می گیرند بسیار مهم بوده و تزئین این جایگاه با انواع تجهیزات تزئینی بسیار مهم تلقی می گردد.
فضای برگزاری مراسم نامزدی

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها