کاربرد ها و مزایای شمع آرایی مراسم عروسی

1398/04/31 | تعداد نظرات :0 |
تشریفات مجالس و خدمات عروسی مقصودلو

روز عروسی یکی از بهترین روزهای زندگی هر دختر و پسری است که هرگز تکرار نخواهد شد. بنابراین باید در تدارک تشریفات عروسی نهایت دقت را بکار برد. امروزه استفاده از شمع آرایی در مراسم عروسی به وفور استفاده می شود و باعث زیباتر شدن مجلس می شود. شمع آرایی در مراسم عروسی اگر به درستی و توسط افراد مجرب انجام شود عروسی را بسیار خاص و متفاوت می نماید.

شمع آرایی در مراسم عروسی

استفاده از شمع آرایی در مراسم عروسی در اروپا به عنوان یک رسم دیرینه و کهنه است و باعث ایجاد حس هیجان و آرامش در مهمانان و عروس و داماد می شود. پس از اروپا کم کم کشورهای آسیایی از جمله ایران نیز ازشمع آرایی مراسم عروسی خود استفاده نمودند. استفاده از انواع شمع های طرح دار و طبقاتی می تواند مراسم عروسی را بسیار جذاب و رمانتیک نماید. استفاده از شمع در مراسم عروسی در مراسم هایی که در شب برگزار می شود باعث می شود تا مراسم عروسی بسیار فضایی عاشقانه و رمانتیک داشته باشد. برای جالب تر شدن نورپردازی در قسمت های مختلف عروسی باید از شمع ها با شکل ها و چیدمان های مختلفی استفاده شود. شمع آرایی عروسی یک کار بسیار تخصصی است و باید توسط افرادی که در این زمینه متخصص هستند انجام شود تا نتیجه کار عالی شود.

شمع آرایی میز عروسی

کاربردهای شمع آرایی در مراسم عروسی

شمع آرایی عروسی یکی از مناسب ترین کارهایی است که مطمئنا مجلس عروسی شما را خاص و زیبا می کند و از انجام ان پشیمان نخواهید شد. شمع آرایی به خصوص در سفره عقد و جایگاه عروس و داماد جلوه ویژه ای به مجلس می دهد. در قسمت ورودی و بر روی میز مهمانان می توان از شمع های گوناگون استفاده نمود. استفاده از شمع در قسمت ورودی باغ یا تالار به هنگام ورود عروس و داماد و خاموش کردن برق ها باعث ایجاد فضایی عاشقانه و رمانتیک می شود که تا سال ها در خاطرات شما ثبت خواهد شد.  همچنین استفاده از شمع ها بر روی میز بار و میز یادبود عروس و داماد بسیار زیبا است و مراسم را بسیار خاص تر می نماید. شمع ها علاوه بر روشن تر نمودن مجلس و کمک به نورپردازی، فضایی عاشقانه و پر از آرامش را به وجود می آورند که بسیار خاطره انگیز است.

شمع آرایی باغ عروسی

نکاتی در رابطه با شمع آرایی در مراسم عروسی

بدون شک شمع آرایی در زیباتر شدن مجلس عروسی بسیار تاثیرگذار است اما در اجرای آن باید نهایت دقت را بکار برد تا مجلس به بهترین شیوه دیزاین شود.

  • مهمترین نکته قبل از شمع آرایی مجالس عروسی این است که برای شمع آرایی قسمت های بیرونی و داخلی محل برگزاری مراسم عروسی حتما باید طرح و ایده اولیه ای در نظر گرفته شود و تمامی قسمت ها طبق همان طرح پیش برود.
  • میزان نورپردازی در قسمت های مختلف عروسی و شمع هایی که برای هر قسمت باید استفاده شوند، باید از قبل در همان طرح اولیه مشخص شوند.
  • در شمع آرایی عروسی مهمترین نکته انتخاب مناسب ترین جا برای قرار گرفتن شمع ها است. برای شمع ها می توان از انواع شمعدان ها و فانوس ها و جاشمعی های شیشه ای استفاده کرد که بسیار زیبا هستند.
  • انتخاب رنگ شمع ها نیز بسیار اهمیت دارد. معمولا در عروسی از شمع های سفید که نماد از شادی و هیجان است، استفاده می شود. اما از سایر رنگ ها مانند قرمز که نماد عشق و علاقه است نیز می توان استفاده کرد.
  • استفاده از گل های پرپر شده در کنار شمع ها فضایی کاملا رمانتیک و عاشقانه را به وجود می آورد. بنابراین سعی کنید حتما در کنار شمع ها از گلبرگ های پرپر شده نیز استفاده کنید.
  • برای زیباتر شدن میز مهمانان سعی کنید از 3 عدد بیشتر شمع بر روی میز استفاده کنید.
  • استفاده از شمع های بلند بر روی میز شام می تواند نمایی زیبا و خاص را به وجود آورد.

گل آرایی و شمع آرایی عروسی

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها